Lisens

For å delta i ritt kreves det at man har løst lisens (idrettsskadeforsikring).

Det finnes to typer lisenser:

1. Helårslisens som dekker alle ritt gjennom sesongen samt at du er dekket under sykkeltreningen.
  2. Engangslisens som du kjøper for hvert av rittene du deltar på - men har da ingen forsikring når du trener utenom. Sjekk da om eventuelt en privat forsikring dekker dette.

Prosedyren for våre medlemmer er som følger;

Fra 2014 bestilles helårslisensen av hver enkelt rytter på følgende link: Link til lisens!

Deltar du i flere ritt i løpet av sesongen, vil det fort lønne seg rent økonomisk med helårslisens.
I tillegg er du da også forsikret gjennom NCF på trening.

Se utfyllende info om valg av lisens her.

Fra 2014-sesongen administrerer EQ Timing helårslisenser og klubboverganger for Norges Cycleforbund.

Utøverne skal selv registrere sin lisens, og den skal deretter godkjennes av lisensansvarlig i utøvers klubb.
Hvis utøveren har byttet klubb siden forrige sesong må overgangen bekreftes av lisensansvarlig i utøverens gamle klubb.

Hvis utøveren glemte å bestille lisensbevis på plastkort ved registrering av lisens kan dette etterbestilles fra utøverprofilen.  Utøveren vil da motta kortet i posten noen få dager etter at det er betalt.